Prevent BH pokreće nove pogone u Goraždu i Bugojnu, otvaramo 500 radnih mjesta

Objavljeno 01.12.2017

Na lokaciji industrijske zone u Vitkovićima kod Goražda privodi se kraju izgradnja savremenog pogona Prevent Components, nove u lancu fabrika u vlasništvu Prevent Grupacije. Novi objekt se gradi na blizu 11.000 kvadratnih metara i bit će specijaliziran za proizvodnju i obradu plastike i poliuretana. To će u konačnici otvoriti i novih 200 radnih mjesta u ovom dijelu BiH.


U intervjuu za portal Klix.ba o ovom, ali i drugim izazovima lidera na tržištu automobilske industrije Prevent Grupacije, govorio je Haris Rahman, predsjednik Uprave Prevent BH.


*Prevent Grupacija nastavlja kontinuirani rast i u ovoj godini. Govori se o otvaranju novih pogona i novom zapošljavanju. Da li se to odnosi samo na pogone u Goraždu?


Prevent Grupacija kontinuirano radi na širenju proizvodnih pogona u BiH, diversifikaciji portfolia, otvaranju novih radnih mjesta i profesionalnom usavršavanju mladih u BiH. Goražde je samo jedan od pozitivnih primjera u našoj Grupaciji. Investicija na kojoj trenutno radimo omogućit će nova zaposlenja u Goraždu. Riječ je o proširenju portfolia kompanije Prevent Components koja se bavi izradom plastičnih komponenti u autoindustriji i ima za cilj dodatno ojačati konkurentsku pozicju na svjetskom tržištu u ovoj oblasti. Strategijom vertikalne integracije u mogućnosti smo našim kupcima ponuditi finalan proizvod na jednom mjestu.

Naime, prethodnih godina, uz postojeću proizvodnju, radili smo obradu plastike, ali danas, konstantnim ulaganjem u nove tehnologije, vodeći se najmodernijim svjetskim standardima u ovoj industriji, u mogućnosti smo, prema specifičnim zahtjevima kupaca, ponuditi u obliku finalnog proizvoda komponente za interijere vozila.

*Gdje planirate izvoziti nove proizvode?


Naš cilj je da se nikada ne zaustavljamo. Uvijek idemo za jednu skalu iznad zacrtanog cilja. Radit ćemo na progresivnom unapređenju projekata i procesa šivenja autopresvlaka i modne industrije.

Bazni procesi prilikom mašinske obrade u proizvodnji zahtijevaju visokostručnu i kvalificiranu radnu snagu koju ćemo kroz eksterne edukacije, ali i interne projekte, dovesti na zavidan nivo. Proizvode iz ovog pogona Prevent će izvoziti i u Kinu.

Vodeći svjetski brendovi sve češće traže proizvode iz Evrope, što je svakako prilika za nas, kao i druge domaće kompanije da se maksimalno angažiraju i iskoriste prilike koje se pružaju.


Pored Goražda mi se razvijamo i u Ilijašu, gdje značajno proširujemo kapacitete Livnice, zatim Bugojnu, gdje ćemo također graditi novi objekt u narednom periodu, kao i u Travniku, Ključu i na drugim lokacijama na kojima smo prisutni.

Na ovaj način ćemo početkom godine povećati broj zaposlenih za blizu 500 s tendencijom rasta.



*Koji su glavni izazovi za Prevent Grupaciju u narednom periodu?


Kada je riječ o poslovnim procesima grupacije, radit ćemo na konsolidaciji i integraciji novih biznisa u naše korporatitvne standarde. U narednoj godini nas očekuju novi projekti, početak serijske proizvodnje za nekoliko novih kupaca te razvoj sasvim novih proizvoda. I sama nova fabrika u Goraždu će trebati da se napuni mašinama, da se uspostavi proizvodnja i što je najbitnije obuči radna snaga.


Sve su ovo izazovi s kojima se svaka kompanija susreće u procesu rasta i širenja poslovanja, ali prateći dosadašnje dobre praske i svjetske standarde u poslovanju vjerujemo da će sve navedeno biti uspješno realizovano te da ćemo već početkom godine moći i konkretno najaviti projekte i nove kupce.


*Šta biste u ovoj godini izdvojili kao poseban uspjeh Grupacije Prevent?


Najveći uspjeh je daljnja diverzifikacija portfelja i biznisa koji će nam dati u narednom periodu još veću snagu da možemo nastaviti širenje grupacije kako u BiH, tako i van BiH. U proteklom periodu smo proširili saradnju s trenutnim kupcima te pored autopresvlaka radimo i na određenim razvojnim projektima za Ford i Opel.

Također, u oblasti modne konfekcije i obuće pokrenuli smo stratešku saradnju s nekim od vodećih modnih brendova, dok smo u segmentu namještaja pred značajnim iskorakom koji će Prevent dodatno pozicionirati u ovoj oblasti. Kada je riječ o asesoarima, tu smo pokrenuli novi projekt proizvodnje putnog prtljaga te radimo na razvoju modnih torbi za domaće tržište. U konačnici, kroz saradnju s BMW-om pokrenuli smo projekt proizvodnje motociklističkih jakni i za ovaj brend.


*Koliko godišnje Prevent u BiH proizvede za automobilsko tržište i od čega to najviše zavisi? Glavni ste akter na tržištu automobila i komponenti za interijere?


Mi ćemo ove godine po pitanju autopresvlaka doći na blizu dva miliona. To nam jeste glavni biznis, ali nije i jedini, mi također za automobilsku industriju proizvodimo plastične dijelove, kožu, tekstil i metalne komponente za unutrašnjost vozila i kočione sisteme.

Godišnje se za ovo tržište isporuči blizu 5 miliona komponenti.


*Prevent prevenstveno izvozi u Njemačku. Imate li u narednom periodu u planu proširenje tržišta za izvoz proizvoda i mimo evropskog tržišta i gdje? Šta je s bh. tržištem?


Najveći procent proizvoda se izvozi u Njemačku, a pored Njemačke Prevent izvozi i u Austriju, Sloveniju, Španiju, Tursku i Rusiju, mi imamo, da tako kažem, širok spektar zemalja s kojim radimo, čak smo neke presvlake slali za Kinu.

Kako sam naveo, radili smo diverzifikaciju biznisa i mi smo sada pored automotiv biznisa ušli u različite biznise kao što je proizvodnja odijela u Travniku, obuće u Bugojnu... Ove proizvode, kao i u automotivu, uglavnom izvozimo na strana tržišta. Istovremeno, želimo naše proizvode približiti i javnosti u BiH te smo odnedavno izašli i na domaće tržište s određenim proizvodima. Radi se o veoma kvalitetnim proizvodima, odjeća, obuća, namještaj... namijenjenim za tržište EU i zašto ne ponuditi to i našem tržištu.


*Ipak ostajete lider u onom u čemu već jeste?


Naravno, ali ne želimo na tome stati. Želimo širiti svoj portfolio, kako bismo sva ta znanja i vještine koje imamo prenijeli u druge biznise koje razvijamo, te i u drugim segmentima ostvarili lidersku poziciju.



*Sve to podrazumijeva povećanje broja zaposlenih. Na koji je način moguće povećati broj zaposlenih u BiH? Kako to Prevent uspijeva, a koliko u svemu tome zakonska regulativa može biti prednost ili smetnja?


Smatram da BiH ima ogroman potencijal za razvoj industrije tekstila, namještaja i metala kada je riječ o strateški izvozno orijentiranoj industriji. Ono što je potrebno jeste saradnja vlasti i realnog sektora kako bi se došlo do povoljnog poslovnog ambijenta.


Upravo takav ambijent ključan je za povećanje broja zaposlenih. Prevent grupacija je svu dosadašnju dobit reinvestirala u daljnji razvoj poslovanja, što je i rezultiralo kontinuiranim rastom broja zaposlenih. Također, ulaganje u obrazovanje i usklađivanje obrazovnog sistema s potrebama tržišta rada su neki od preduvjeta za privlačenje investicija koje će u konačnici donijeti nova radna mjesta.


Ulaganje u razvoj novih vještina i proizvoda koji su konkuretni na tržištu uz podsticaje za kompanije bi svakako generisalo rast kompletne privrede.

Imamo i primjer Kine koja je lider u tekstilnoj industriji i sada se ta kompletna industrija vraća za Evropu, jer je Kina usvojila znanja i vještine koji prevazilaze to što su radili. Trenutno je u jugoistočnoj Evropi aktuelan trend rasta tekstilne industrije, a BiH treba iskoristiti mogućnosti koje nam ovakav trend donosi da bi generisala što više investitora i tako jačala ekonomski razvoj.


Preuzeto sa: www.klix.ba